BankInvest ansætter direktør for salg til pengeinstitutter og distribution

Nyt fra BankInvest

Thomas Bonnor, 52 år, er pr. 1. august 2019 ansat som ny partnerdirektør med ansvaret for at skabe øget vækst i BankInvests produkt- og konceptsalg til lokale og landsdækkende pengeinstitutter i Danmark. I sine tidligere jobs har Thomas Bonnor skabt imponerende resultater.

BankInvest har i Thomas Bonnor hentet en markant ny partnerdirektør til at lede BankInvests salgsindsats og service over for lokale og landsdækkende pengeinstitutter på det danske marked. Det gælder primært de ca. 50 pengeinstitutter, som BankInvest har en distributionsaftale med. Heraf er 40 pengeinstitutter også aktionærer i BankInvest.

Thomas Bonnor har siden 2016 stået i spidsen for salget af Sparinvests puljepensionskoncept og har tidligere i SEB gennem en årrække haft ansvaret for såkaldt tredjeparts-distribution, salg af puljer og andre produkter som investeringsforeninger og PM-aftaler til pengeinstitutterne og deres kunder.

”Vi er meget tilfredse med at kunne rekruttere Thomas Bonnor til BankInvest. Vi har dyb respekt for det salgsarbejde og de resultater, Thomas Bonnor har opnået i sine tidligere jobs. Derudover er Thomas Bonnor meget velanskrevet i vores distributionskreds”, siger Lars Bo Bertram, adm. direktør i BankInvest.

BankInvest har en række succesfulde produkter og koncepter, som Thomas Bonnor skal være med til at øge salget af til pengeinstitutterne. Siden medio 2018 har investorerne placeret i alt godt 8 mia. kr. i BI Erhvervsejendomme (ny alternativ aktivklasse til privatkunder) og Korte HY Obligationer.

Dertil kommer stærk vækst og nye kunder i BankInvests puljepensionsprodukt KontoInvest, et stigende inflow i det globale aktieprodukt Højt Udbytte Aktier, der har rundet 9 mia. kr., og en succesfuld lancering i marts 2019 af Globale Aktier Indeks med formue på 2,2 mia. kr.

BankInvest blev i 2018 for andet år i træk ratet som nr. 1 i Prospera Fund Distributors & Selectors – en kundetilfredshedsundersøgelse blandt 36 distributører.

Thomas Bonnor er bankuddannet i Danske Bank og har en HD i finansiering fra CBS. Han tiltræder stillingen i BankInvest senest den 1. august 2019.

Salget af konkurrencedygtige investeringsstrategier til institutionelle kunder er også i vækst og ledes af investeringsdirektør Andrea Panzieri.

Yderligere oplysninger:

Adm. direktør Lars Bo Bertram, tlf. 4042 7480