Lars Bo Bertram stopper i BankInvest til foråret

BankInvestkoncernens adm. direktør Lars Bo Bertram stopper i BankInvest og fratræder sin stilling med udgangen af maj 2024. Han forlader dermed BankInvest efter næsten ti år som øverste leder.

Lars Bo Bertram stopper efter eget ønske for at tiltræde en stilling som CEO for IFU, Investeringsfonden for Udviklingslande.

”Det har været et privilegie at stå i spidsen for BankInvest i snart ti år. Det er en fantastisk virksomhed og arbejdsplads med dygtige og engagerede medarbejdere. BankInvest står solidt med gode produkter til investorerne, en stærk opbakning fra distributørerne og en sund ejer-økonomi”, fremhæver Lars Bo Bertram.

Under Lars Bo Bertrams ledelse har BankInvest øget både markedsandel og formue. Investeringsprodukterne er vokset i både antal og typer, og BankInvest har fået en klar profil på det bæredygtige område. Senest er tilgangen af institutionelle mandater øget betydeligt.

Formand for bestyrelsen i BI Holding A/S, adm. direktør for Ringkjøbing Landbobank, John Fisker, fremhæver BankInvests gunstige position.

”BankInvest står i en stærk position, og Lars har leveret en flot indsats og sat et stort aftryk på BankInvest gennem næsten et årti. Det gælder både for investorerne og for de 40 pengeinstitutter, der nyder godt af fordelene ved et veldrevet fællesejet sektorselskab. Heldigvis er BankInvest velorganiseret med en dygtig ledergruppe, som Lars vil stå i spidsen for et halvt års tid endnu, hvor der venter mange vigtige opgaver med blandt andet implementering af ny strategi”, siger John Fisker.

BI Holdings bestyrelse iværksætter nu en proces med henblik på at ansætte en ny adm. direktør for BankInvest-koncernen.

Adm. direktør Lars Bo Bertram stopper i BankInvest ved udgangen af maj 2024.

Dato: 5. december 2023