Lotte Månsson bliver ny CEO for BankInvest

Nyt fra BankInvest

Lotte Månsson er ansat som ny CEO for BI Holding A/S og BankInvest-koncernen. Lotte Månsson kommer fra en stilling som bankdirektør i Nykredit Bank og Head of Private Wealth Management.

”Vi er i bestyrelsen særdeles tilfredse med ansættelsen af Lotte Månsson som ny CEO for BankInvest-koncernen. Lotte Månsson har dyb indsigt i kapitalforvaltningsindustrien, stærke kommercielle kompetencer og har vist dygtige lederevner. Det er alt sammen vigtige egenskaber, når hun sammen med BankInvest-organisationen skal drive selskabet frem i de kommende år,” siger John Fisker, formand for bestyrelsen i BI Holding A/S og adm. direktør for Ringkjøbing Landbobank.

Lotte Månsson, 47 år, har arbejdet i Nykredit-koncernen i mere end 15 år og har undervejs beskæftiget sig med alle aspekter af formueforvaltning.

”For mig er det et drømmejob. Jeg har altid haft stor respekt for BankInvest, der for mig gennemsyres af faglighed og ordentlighed. Jeg glæder mig til samarbejdet med pengeinstitutterne, bestyrelsen og mine nye kollegaer. Det er et stærkt hold og en meget stærk forretningsmodel, og jeg ser ikke mindst frem til at implementere bestyrelsens ambitiøse strategi for de kommende fire år,” siger Lotte Månsson.

Lotte Månsson tiltræder den 1. juni 2024. Hun afløser Lars Bo Bertram, der skifter til en stilling som CEO for IFU, Investeringsfonden for Udviklingslande.

Lotte Månsson tiltræder som ny CEO i BankInvest pr. 1. juni 2024.

Dato: 29. februar 2024