For femte år i træk tager BankInvest 1.-pladsen i den uafhængige kundetilfredsheds-undersøgelse ”Prospera Fund Distributors & Selectors 2021”, som udføres af analyseinstituttet Kantar.
BankInvest får højeste karakter i alle de 11 kategorier[1], som der måles på, og udbygger med en samlet score på 4,35 point forspringet til 2.-pladsen, som indtages af Sparinvest med 3,96 point, mens C Worldwide henter 3,90 point på 3.-pladsen.
”Vi er naturligvis meget stolte over undersøgelsens resultat. Vores samlede score er all-time-high og meget usædvanligt er BankInvest udnævnt til nr. 1 på samtlige af de 11 målepunkter, der indgår i undersøgelsen. Særligt forbedringen af track-record fra en 6.-plads til en 1.-plads på kun ét år er et imponerende spring”, siger partnerdirektør Thomas Bonnor.
Den højeste karakter i de 11 discipliner faldt i lighed med sidste år i kategorien ”Kompetencer inden for bæredygtige investeringer”, hvor BankInvest får karakteren 4,55 med 5,0 som det højest opnåelige.
[1] De 11 kategorier i undersøgelsen er: Konkurrencedygtig honorering af distributionen * Kompetente salgsfolk * Personlige relationer til salgsfolk * Kompetente porteføljeforvaltere * Tilfredsstillende track record * Tilfredsstillende adgang til porteføljeforvaltere * Produktinformation af høj kvalitet * Tilfredsstillende salgs- og marketing-support * Tilfredsstillende administration og back-office * Et stærkt brand * Kompetencer inden for bæredygtige investeringer.