For 6. år i træk er BankInvest nummer 1 i Prosperas tilfredshedsmåling

For sjette år i træk indtager BankInvest 1.-pladsen i den årlige ”Prospera Fund Distributors & Selectors” kundetilfredshedsundersøgelse, som er udarbejdet af det uafhængige analyseinstitut Kantar.

Via interviews og spørgeskemaer har 42 distributører og finansielle virksomheder kåret BankInvest som vinder af Prosperas årlige kundetilfredshedsmåling. På en 5-trinsskala vurderes undersøgelsens 8 kapitalforvaltere på 11 forskellige kriterier*. BankInvest har opnået en samlet score på 4,33 point. Norske Storebrand indtager 2.-pladsen med 4,20 point, mens Sparinvest blev nummer 3 med 3,99 point.

Tiltag til gavn for kunderne

Kigger man nærmere på undersøgelsens delresultater, tager BankInvest førstepladsen i 6 ud af 11 kategorier og partnerdirektør, Thomas Bonnor, fremhæver særligt to af kategorierne:

”Vi er særligt tilfredse med, at BankInvest igen bliver vurderet bedst i kategorierne ’Tilfredsstillende adgang til vores forvaltere’ og ’Kompetente salgsfolk’. Vi vil gerne være så tæt på kunderne som muligt, og det er vi igen i år lykkedes med.”

Samtidig bemærker han fremgangen i scoren: ”Kompetancer inden for bæredygtige investeringer”, som samtidig er den kategori, hvor BankInvest scorer højst i undersøgelsen med karakteren 4,64 point.

”Vi ønsker at have en stærk profil inden for ansvarlige investeringer og bæredygtighed, hvor konkurrencen er tiltaget kraftigt de seneste år, så det er naturligvis meget opløftende, at det også er opfattelsen blandt kunderne.”

Han glæder sig også over kundernes anerkendelse af BankInvests produktinformation og marketingindsats, hvor BankInvest i begge tilfælde også er på 1. pladsen.

”Vi har en stor forklaringsopgave i forståelsen af og kendskabet til vores produkter. Den bæredygtige dagsorden og EUs mange tiltag føjer en ekstra dimension til den opgave, som i forvejen kan være kompleks. Derfor er klar kommunikation og information vigtigere end nogensinde,” siger Thomas Bonnor.

---

*De 11 kategorier i undersøgelsen er: Konkurrencedygtig honorering af distributionen * Kompetente salgsfolk * Personlige relationer til salgsfolk * Kompetente porteføljeforvaltere * Tilfredsstillende track record * Tilfredsstillende adgang til porteføljeforvaltere * Produktinformation af høj kvalitet * Tilfredsstillende salgs- og marketing-support * Tilfredsstillende administration og back-office * Et stærkt brand * Kompetencer inden for bæredygtige investeringer.

Dato: 6. oktober 2022