Direktør Christina Larsen stopper i BI Management A/S

BankInvest-koncernens administrationsselskab BI Management A/S skal have ny direktør.

Christina Larsen, der har været direktør i investeringsforvaltningsselskabet BI Management siden 2007 og er medlem af koncernledelsen i BankInvest, forlader BankInvest.

”Christina Larsen har ydet en stor og dedikeret indsats for BankInvest gennem mange år. Bestyrelsen har nu besluttet, at der skal nye kræfter til som direktør for BI Management, da samarbejdet internt i organisationen gennem den seneste tid ikke har fungeret optimalt”, siger Lars Møller, bestyrelsesformand for BI Holding A/S og BI Management A/S.

Christina Larsen har været ansat i BankInvest-koncernen siden 1993.

Konstitueret som ny direktør i BI Management er Malene Ehrenskjöld, der siden 2015 har været ansat i BankInvest som chef for jura, compliance og risikostyring.

Malene Ehrenskjöld er uddannet cand. jur. og advokat samt har en betydelig ledelseserfaring fra den finansielle sektor om bl.a. juridiske, organisatoriske og compliancemæssige forhold.

Malene Ehrenskjöld var gennem næsten ti år ansat i Nordea-koncernen og havde her flere fremtrædende ledelsesposter bl.a. som adm. direktør i Nordea Invest Fund Management frem til 2014. Inden da var Malene Ehrenskjöld Global Head of Compliance & Operational Risk i Nordea Savings and Asset Management.

BankInvest indleder nu en search efter en ny direktør til BI Management.

Dato: 22. januar 2018