BankInvest vinder dobbelt Lipper Fund Award 2018 for Højt Udbytte Aktier

Aktier

BankInvests globale aktieafdeling, Højt Udbytte Aktier, har vundet den eftertragtede Lipper Fund Award 2018 i hele to kategorier.

Højt Udbytte Aktier (HUA) fik den højeste score ud af 34 fonde i kategorien "Equity Global Income" i regionen "Nordics" for sin evne til at demonstrere et stærkt og stabilt risikojusteret afkast over tre år. I samme segment, set over en periode på fem år, var Højt Udbytte Aktier bedst ud af 27 fonde.

Bag prisen står Thomson Reuters, verdens største leverandør af nyheder og finansiel information. Formålet med Lipper Fund Awards er at belønne fonde og kapitalforvaltere for vedvarende outperformance.

Michael Clemens, chefporteføljeforvalter for afdelingen og Kresten Johnsen, senioranalytiker er glade for prisen:

”Vi er først om fremmest glade for, at vores investorer har fået et godt risikojusteret afkast. Vi har lige fra starten haft en ydmyg tilgang til investering. Det er et stort ansvar, at forvalte andres penge.”

Højt Udbytte Aktier, har siden lanceringen i maj 2011 leveret stærke resultater. Fra en initial formue på knap 200 mio. kr. til i dag fem mia. kr. under forvaltning. Midlerne er kommet fra både private investorer og institutionelle kunder.

”Vores tilgang til investering er måske lidt anderledes end de fleste andres, men vi ser anerkendelsen fra Lipper Funds Awards, som en blåstempling af, at vores investeringsfilosofi er rigtig i det lange løb.”, siger Michael Clemens.